środa, 10 listopada 2010

Jak zrobić kapcie-balerinki? Granda radzi.

Dobrze Wam radzę, uszyjcie sobie kapcie-balerinki:>
Zamieszczam obiecany tutorial. Efekt końcowy do obejrzenia w detalach w poprzednim poście (czyli tu)

JAK USZYĆ KAPCIE BALERINY

Potrzebne materiały:
- materiał wedle uznania, najlepszy będzie polar, ale się nie upieram
-wkłada do butów (bądź kawalek sztywnego materiału, z którego można ją samodzielnie wyciąć
- poduszkowe wypełnienie (opcjonalnie, ale zwiększy komfort użytkowania)
- igła, nici

Model balerinek znalazłam na stronie Burdastyle.com i skorzystałam z dostępnego szablonu, modyfikując z lekka wykonanie. Wykrój jest bezpłatny i można go znaleźć tu: KLIK Wystarczy go wydrukować i skleić. Powinno wyglądać to mniej więcej tak (przy czym każdy prostokąt to kartka A4):

 -element niebieski to wierzch, element różowy - podeszwa. Podeszwa to rozmiar 38/39. W razie konieczności polecam powiększyć lub pomniejszyć.

-odrysować wierzch balerinek na materiale głównym dwa razy, raz w postaci odbicia lustrzanego
-odrysować wierzch balerinek na podszewce dwa razy, raz w postaci odbicia lustrzanego
-odrysować podeszwę balerinek na materiale przeznaczonym na spód i wnętrze po dwa razy, raz w postaci odbicia lustrzanego. Wyciąć wyżej wymienione elementy pozostawiając ok 1 cm na szew.



- w przypadku braku wkładki do buta, odrysować spód balerinek na kawałku sztywnego materiału, sztucznej skóry, bądź czegokolwiek, co usztywni kapcia. Wyciąć.



 - układamy podszewkę i wierzch prawą stroną do prawej i zszywamy na lewej stronie. Wywracamy na prawą




 - teraz zajmujemy się podeszwą. Między materiałowymi podeszwami ułożonymi prawą stroną do prawej umieszczamy wkładkę. Zszywamy na lewej stronie zostawiając niezszyte miejsce przy pięcie. Wywracamy na lewą stronę. Opcjonalnie wypychamy wypełnieniem poduszkowym przestrzeń między wkładką a wierzchem podeszwy. Zszywamy podeszwę przy pięcie.


- teraz łączymy podeszwę w wierzchem na lewej stronie.  Zszywamy.

 (na zdjęciu balerinka jest sfastrygowana. to bardzo ułatwia precyzyjne zszycie)

- Wywracamy balerinkę na prawą stronę. Zaczyna to przypominać prawdziwy but:)


- balerinki należy przymierzyć i zaznaczyć miejsce, w którym należy zszyć pięty. Zszywać na lewej stronie.


 - Wykończyć szew ściegiem zygzakowym, bądź ręcznie, tudzież overlockiem.

Balerinki są zasadniczo gotowe. Można je upiększać na sposoby, które ogranicza jedynie nasza wyobraźnia i możliwości. Ja wycięłam z polaru serduszka i przyszyłam je do czubka buta. Niestety nie uwieczniłam tego czynu na fotografiach, ale łatwo sobie to wyobrazić:)



 done!:D

32 komentarze:

  1. O ja :) Ale extra. Pomyśl o takich baletkach na ulice. Trzeba byłoby pomyśleć o materiale i podeszwie - allegro jest Twoje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Granda, jesteś niesamowita!Zbieram sobie twoje porady w głowie i obiecuję wykonać. Pomysły wydają się łatwe do zrealizowania i są takie urocze:)

    OdpowiedzUsuń
  3. efekt końcowy mnie powalił, są śliczne

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdolna jesteś! Super Ci to wyszło!

    OdpowiedzUsuń
  5. Przydatne, dzięki:) Może sama się skuszę na coś takiego:)
    http://artistic-disorder.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. O! I zrobię takie na prezent :) Dzięki :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Swietny tutorial.

    OdpowiedzUsuń
  8. To naprawdę świetny pomysł! :) Dzisiaj własnie mówiłam mamie, że przydałyby mi się kapcie-baleriny. I proszę, jak znalazł :)

    OdpowiedzUsuń
  9. @ Facet w szafie – to wtedy zastanowiłabym się nad produkcją prawdziwych łapci z plecioną podeszwą:]
    @ Pani La Mome – cieszę się bardzo i mam nadzieję, że się do czegoś przydadzą:)))
    @ Pinkdog – dziękuję!
    @ lady_sport – miło mi, dziękuję!
    @ agakry – cieszę się!
    @ Marta - :)
    @ Audrey_ - polecam! Wykonanie jest proste.
    @ Natalka – ale mi miło:)
    @ Mekinking – dzięki!
    @ Klamoty – fajnie, że Ci się przyda:)
    @ Anonimowy – dziękuję!
    @ Paulina - ha! Telepatia:P

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja dzisiaj zrobiłam takie balerinki. Fajne porady znalazłam na stronie www.ohbanty.blogspot.com Ten sam wzór, ale wykonanie w innej kolejności. POzdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. a ja zrobiłam sobie kapcie trochę inne, łatwiejsze bo ja się dopieru uczę szycia :) tutaj znalazlam http://papavero.pl/szycie-jest-proste/264-kapcie-od-zu.html ale te też wypróbuje

    OdpowiedzUsuń
  12. granda, wrzuć tutaj swój poradnik :) bo ty umiesz już szyć :) http://papavero.pl/szycie-jest-proste/255-jak-zapisa-si-na-kurs-i-nie-zapaci-za-niego.html

    OdpowiedzUsuń
  13. świetne, właśnie tego szukałam, dziękuję serdecznie!papa

    OdpowiedzUsuń
  14. Kiedy Zuza Górska opublikowała swój tutorial kapciowy blogi zalała fala jej bamboszy. teraz kolej na Twoją falę :).

    OdpowiedzUsuń
  15. a ja juz chciałam kupować sobie takie kapcie!Super - teraz uszyje sobie sama takie jak chcę:)!

    OdpowiedzUsuń
  16. @ Anonimowy - bardzo mnie to cieszy:)
    @ Anonimowy - fajnie:) Ale spokojne, te też nie są trudne, wszak ja do zaawansowanych nie należę:P
    @ Anonimowy - dziękuję za wiarę pokładaną we mnie:D
    @ Anioły Anielki - baaardzo się cieszę, że mogłam być pomocna!
    @longredthread - kapciuhcy Zuzi są przeurocze i sama myślałam, by takie uszyć:) ale zimą w peep toe byłoby mi zimno, a latem biegam boso lub chodzę po domu w zwykłych butach, więc chyba by się marnowały:)
    @ cantara - nie kupuj, można mieć swoje wymarzone:)

    OdpowiedzUsuń
  17. ale jak narysować ten wierzch??????
    śliczne kapcie ;*

    OdpowiedzUsuń
  18. od dawna się na takie szykowałam..:P teraz takie ciepluchne kapciochy z pewnością się przydadzą!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  19. Śliczne balerinki! Właśnie szukałam wzoru na takie i znalazłam Twój blog. Dzięki za tutka:) Pozdrawiam e

    OdpowiedzUsuń
  20. piękne i bardzo jasno przekazany tutek - super!

    OdpowiedzUsuń
  21. Omg co za cudo kocham mode

    OdpowiedzUsuń
  22. Śliczne balerinki i fajnie opisana instrukcja. Wykorzystałam do zrobienia butków Dzwoneczka na bal przebierańców dla córki. Dziękuję :) http://blog.thready.pl/2014/01/stroj-dzwoneczka.html

    OdpowiedzUsuń