wtorek, 5 października 2010

Jak zrobić żabot do bluzki, granda radzi

Uwielbiam tutoriale i wszelkie porady DIY. Jako że wyznaję zasadę, iż należy czynić bliźniemu co i tobie miłe, postanowiłam wzbogacić zasoby internetowe o moje obrazkowe "zrób to sam(a)". W dzisiejszym odcinku zdradzam kulisy powstawania mojego tiszirta z żabotem (który premierę i większe zdjęcie w zbliżeniu miał tutaj - klik!)
Tutaj wyprowadziłam go na spacer w towarzystwie czerwonych dodatków. Słońce. Będę tęsknić.



W celu wykonania żabotu należy zgromadzić:
 - tiszirt (niestety nie dostarczam informacji jak uszyć własny. Na razie:))
- kawałek haftowanego materiału
- węższy kawałek haftowanego materiału
- kilka guzików
- lamówkę
Wszystko to nabyć można w pasmanterii, lub (jak to było w moim przypadku) wygrzebać na strychu. Jednakoż uprzedzam lojalnie, że ja mam bardzo dobrze zaopatrzony strych.

Przystępujemy do dzieła.
1. Dłuższy  i szerszy haft fastrygujemy przy krawędzi. Pociągamy za nitkę i uzyskujemy marszczenie.
 2. Następnie układamy pomarszczoną tkaninę przy dekolcie i przypinamy szpilkami:
 3. W punkcie trzecim chwytamy mniejszą koronkę, składamy na pół prawą stroną do prawej i na lewej stronie zszywamy. Rozkładamy i rozprasowujemy, aby była płaska:
4. Nakładamy koronkę tak, by przykrywała miejsce łączenia haftu i przyszywamy wszystko razem do koszulki, bacząc, by szew prezentował się równo i estetycznie przy zaznaczonej krawędzi:
5. Następnie wykańczamy dekolt lamówką. Lamówka to taka tasiemka złożona na wzdłuż, powinna objąć lewą i prawą krawędź dekoltu i dzięki temu utrzyma żabot na swoim miejscu.

6. Na koniec, jako zwieńczenie dzieła, przyszywamy guziczki. One zadecydują o ostatecznym charakterze bluzki, więc należy być uważnym przy ich wybieraniu. Mają też to do siebie, że łatwo można je odpruć i zamienić na inne.
done! 

12 komentarzy:

  1. świetne!!! uwielbiam bluzki z żabotami. z Twojego tutorialu wynika, że zrobienie takiej samemu, nie jest bardzo trudne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To dobry pomysł, żabot zawsze wygląda efektownie. Z niczego powstaje fajny ciuch :)Poczyniłam kiedyś taki żabot z koronki i od ręki powstała nowa sukienka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo pomysłowe i jak niesłychanie proste :) Gratuluję pomysłu! :)))

    pozdrawiam ciepło I

    OdpowiedzUsuń
  4. ja sobie bluzki z żabotem nie zrobię, bo nie czuję, aby takowe były stworzone dla mnie:) ale na Tobie bluzka z żabotem bardzo ładnie wygląda:)
    swoją drogą nazwa "żabot" śmieszyła mnie już odkąd byłam małą dziewczynką - zawsze wyobrażałam sobie poważnego pana Żabę w białym, koronkowym kołnierzu:)

    OdpowiedzUsuń
  5. jaki piękny kolor mają Twoje ciżemki! i żabocik klasa:D

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo podoba mi się Twój zestaw, i Twoje instrukcję

    OdpowiedzUsuń
  7. Instrukcja wydaje się prosta, a koszulka świetna: lubię takie niebanalne wykończenia pod szyją :) Jedno mnie zniechęca: słowo "zszyć". Nie umiem i koniec :(

    OdpowiedzUsuń
  8. Granda rządzi, Granda radzi, Granda nigdy Cię nie zdradzi!:) tak mi się skojarzyło po przeczytaniu tytułu.
    Co do meritum: żabot na spacerze wygląda bosko (podejrzewam poprostu, że żaboty lubią długie spacery, szczególnie nad wodą gdzie jest duzo żab:), ale ja chyba bym się nie pokusiła o samodzielne wykonanie takiego:) Po prostu mam chyba inne talenty, z pewnością nie jest to szycie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ominęły Cię wąsy w Paint'cie ;) Świetna sprawa z żabotem ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. zdolna z ciebie bestia a mina wskazuje, ze o tym doskonale wiesz:)

    pozdrawiam i zapraszam do cafeszafe

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny tutorial i super wyglądasz w nowej kreacji. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Nagyon jó!
    Köszönöm a leírást. Ügyes vagy.
    Üdvözlettel Kriszti

    OdpowiedzUsuń